Monday, January 10, 2011

CUTI CUTI : Tanjung Piai, Johor

 Hari ni hujan sepanjang hari.
Petang tadi dah cuci batu.
Yang dalam Akuarium.
Adalah 8 -9 besen.
Sakit jugak pinggang asek bercanggung 1 jam setengah dok cuci menatang tu je.
Tapi takpe.
Untuk kebahagian ikan ikan tu jugak.
Ecece..penyayang pulak.

Tahun ini dapat jugak fam hantar kite balik JB.
Tp sempat lagi pegu jenjalan kat Tg Piai.
Tak penah pegi. 
dodok JB dah 3 tahun setengah. hee !
Tg Piai i adalah Penghujung Selatan Tanah Besar Asia taw.
Kire bertuah lah dapat jejak tapak kasut kat sini.
Masa pegi Sabah dapat pegi hujung tanduk tu.
Kudat lah nama dye.
Parent Wan bawa kami pegi sane.
Best oo.
dapat pegi kat bahagian tanduk dye.
Slalu dapat tengok kat globe dan sentuh gune jari je...
Teruja sangat kat Tg Piai sampai mintak dwet 5 hinggit kat mak nak beli sijil.
Teruja !
Masa nak balik JB, lalu jalan yang memang short cat
u olls bayangkan da set jalan 73 km boleh short sampai 40++ lebih je.
Hangguk cepat.
Cekap betul Papago tu sampai jalan yang belum siap tu pun boleh detect.
Bagus. Bagus.
*dalam haty. seram jugak kalau lalu malam2.. kereta kiteorang je yang lalu. nak kate tiang lampu pun takde. Inikan nak cari lampu.
Isk.

bile da sampai, 
tangkap pikcer banyak banyak
mane tau dapat pegy lagy ke tak kan.

Umi abah ! i lap u !
Emmuah !










ps : umi.. jangan lupe makan ubat taw.
Get well soon !
Mish uu !

4 comments:

ziEmiRa_Amira Izzati Hamdan said...

sye dah hidup 17 thun pun bru jejak Tg. Piai tue...haha

Nur Affini Mohd Mashudi said...

hihi..tu takpe lagi ni dan umo nak 22 pun baru dapat pegy :)

TUN TIJAH said...

Teringat masa nak ke washroom...kena kejar dengan monyet....ade ke?

Nur Affini Mohd Mashudi said...

hihi..sape suh pegy washroom :)
nyet tu nak makan. ^^

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...