Wednesday, April 27, 2011

AKTIVITI: Ekspedisi Berakit Antarabangsa Sg Pahang 2011 - Edisi 2

Let the picture tells the storey :)

Cerita kami...

mula mula sampai.
Muka semua eksaited nak berakit.
sebab sebelum ni pegang rakit pun tak penah.
tengok pernah. itupun kat TV.
budak bandar mana sesat ni =.=

Sampaisampai kene pilih rakit.
Nilah rakit pilihan haty intan manis paku payung kami.
Dengan nama "Wira Temenggong" yang akan merentasi Sungai Pahang nanti.

Hiasan kami buat nanty
sebab hari pun dah nak petang.
kene solat dan bersihkan diri.
Esok baru akan berlepas.

Pie sedang rajin menghias khemah rakit


Ell dan Azuan pun sama. 
nasib ada orang lelaki.
orang perempuan tolong bakar lemang je. :p

semua sedang sibuk menghias rakit masing masing.
penganjur bagi masa sampai malam.
tapi kami hias sampai petang.
malam hanya berehat di khemah.
kumpul tenaga nak mengayuh rakit esok.

nanti kalau kerja malam,
bukan potong tali tapi jari


rakit kumpulan lain sangat hevok.
rakit paling low profile, rakit kiteorang lah.
sebab kiteorang memang tak sangka kene hias.
ingat pegi pegi terus kayuh je

Haa.. tengok. kan semua orang tengah hias rakit.
orang yang bagi peace tu pun tak membantu taw. :)
Peace yaw !

Esoknya, 8.00 pagi : 
Wakil dari IPG Kampus Temenggong Ibrahim.
Wan, Finiey, Syafiie, Ell, Naz dan Andrew.
ini tak berakit lagi.
tengah tunggu ketibaan Tengku Mahkota Pahang untuk majlis Perasmian dekat Pekan Chenor


Dah mula nak berakit.
hanya boleh tunggu tembakan pistol saje boleh start berakit.
tak boleh  tunggi awam hitam ke. burung lalu ke..
takboleh takboleh .


wush wush !
kayuh semua !..
Semua  bertenaga hari pertama... tak semput lagy.. 

nak kemudi rakit ada caranya.
orang yang penting sebenarnya bukan pengayuh tu.
tapi orang yang jaga belakang dan depan rakit.
sebab itu lah yang akan tentukan rakit tu kiri atau kanan.

kalau orang yang kemudinya lalai sikit,
masuklah dalam semak tepi tebing tu.
kami ada nampak satu rakit dah terbabas.

tapi takpe jangan risau.
kami semua dipantau oleh bot bot laju.
so apa apa masalah mereka akan tolong :)


terus lompat ke hari 4
sebab teruja dan letih sangat sampai kene cuty rehat 2 hari ke.
dush ! dush !

untuk 2 hari yang lepas,
memang sangat sebuk.
sebuk nak terbuang, pasang khemah, makan, 

hari ke 4 ni Pie sempat makan buah Oren.
kat atas rakit macam macam mengidam.
ada mengidam Kepci, mengidam Cloudnite Perisa cokelat. Icecream. 
Eh. macam makanan feveret kite je. Hikhik
sapa yang mengidam ni sebenarnya... huu

Ini masa hari hujan.
sampai  kene berselubung.
ada dua hari hujan.
jadi sangat penat sebab kene mendayung melawan arus 
bila hujan memang arus kuat.
jadi kene guna tenaga yang sangat lebih untuk lawan arus tu.


Ini wan yang banyakbanyakbanyak berjasa kat kami.
Van ni bawak kami pergi mandi, tidur, makan.
tanpa van, terpaksalah kami tidur alas becak, berselimut rumput beratapkan bintang.
ini adalah van dari IPG Kampus Pendidikan Islam
Terimas kasih kepada semua pensyarah dan driver IPIS kerana sudi bantu
dari IPIS yang join berakit ni bukan pelajar,
tapi pensyarah :)

esoknya 9.00 pagi : 
Di kampung terakhir.
Semua eksaitd nak balik.
Horay !
*dua dari kanan, pensyarah IPG KPIS yang turut serta dalam ekspedisi ini.


jom bergerak.
kami dapat tempat 35 daripada 59.
Ok lah tu :)
cepat hangguk dari jauh ! 


salah seorang peserta yang paling banyak menyumbangkan tenaga.
sampai tertidur..
isk isk.
 *twinkle twinkle little star.. 

sekian terima kasih !

2 comments:

Azam Sad said...

bila wira-wira Temenggong nie pergi?...tak tau pun...
macam seronok + plus penat je...
sudah angguk dari jauh untuk tempat ke-35 tu...hehhe

Anonymous said...

salam.. hai.. sy pn ikt berakit sg phang ari 2.. mmg seronok n bnyk pngalamn yg dpt kn.. :)

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...