Thursday, December 16, 2010

Bila sepot cek.

dulu.. masa kat sekolah.
Kalau ada sepot cek, mesty cuak.
Walaupun pun saye ney tergolong dalam kumpulan yang sekema lah kan.
Nak kata saya baik tak lah.
Nak kata jahat lagi lah tak.
tak penah panjat pagar. lari asrama apetah lagi.
Penah lompat pagar aje.
Alaa...yang sukan tu.. laru berpagar..
Aih.. jangan pikir bukan bukan.

Pernah dulu sekali.
Oleh kerana dalam kelas saye paling teramai pengawas,
jadi, bile, mase, tempat nak buat sepot cek, mesti lah kelas saya yang tahu dulu.. Hik Hik
Oleh yang demikian, adalah kawan kata kat saya :
kawan : "kasut kamu tak boleh pakai"
saye : nape ?
kawan : sebab kasut kamu ada getah. Dye nak yang kain je..

Oleh kerana saye ney baru pindah sekolah masa form 5, jadi, tak tahulah peraturan kat sane macammana..
Sebab kat sekolah sebelum tu memang kene pakai kasut tu..
Jadi bagilah alasan "Kite baru pindah. tak tahu peraturan. Takpe kan ? :) sambil buat muke seposen.

Sebernarnya, kalau ada pelajar yang pakai kasut tu, dorang akan rampas dan bagi balik lepas habis sekolah.
Oleh kerana taknaklah mencemarkan nama baik kat buku lima pengawas tu,
Bila loceng waktu rehat, berlari lari dengan kawan untuk cari port nyorok kasut terbaik !


Maka, apabila tiba pengawas untuk sepot cek kelas saye,
saye berkata : "dah kene rampas " Padahal nyorok.
Nampak sangatlah tipukan.
Dahla duduk depan.. Haha !

Pengawas pun terpinga pinga.
sapelah yang amik kasut budak baik ni..
Sebenarnya dorang memang da syak budak baik ni menipu.
Biasalah muka tak pandai menipu.
Jadi dorang pun ignor je..

Bila da 2 3 hari rasa serbasalah..
Jumpelah pengawas tersebut mintak maaf sebab menipu.
Rupa rupanye dorang memang da tahu. Isk !


ps : jangan menipu.. Haa ! kan da menyesal nyorok kasut sendiri. Pastu kene jalan kaki ayam pegi kantin. Tak ke macam orang asli ?

No comments:

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...