Saturday, October 2, 2010

Semangat !


Langit tak selalu cerah.
Hari tak selalu indah.
bersabarlah kerana semuanya ada hikmaNya.

Dalam kehidupan kita tak selalu gembira.
Tipulah kalau kita kata gembira tanpa ada duka.
Sebab ketiap kehidupan mesty ada kesedihan.
Setiap kemanisan mesty ada kepahitan

Jangan terlalu bersedih.


Ramai pula sahabatku yang bersedih ari ney.
Hary sedih sedunia ke.
Saye pun mau nanges juga!. *Isk ngade!.weha!
Letak muke kat meja.
Dua tiga titik air mata.
Kesat hingus.
Oke. dah!
Cukup.

Eh.
Awak nanges ke?
Jangan. Nanty saye nangis juga.
Walaupun da kesat idung td.
Aih.
Tiyutnye kalau saye nanges cam ney.
Ada orang nak pujuk tak. Hee!
Oke.
Saye nak bagi tips untuk mengubati haty anda semua yang sedang bsedih tu.

  • Apabila sebarang musibah datang melanda, cepat-cepat bersuci dan menghadap Tuan Punya Dunia. Mengadulah, menangislah. Memang sifat kita lemah apabila berada di hadapan-Nya. Pujuk jugalah hatimu utk mlunturkan ego agar dirimu lembut utk menitiskan airmata dihadapan-Nya. Ingatlah wahai diriku, scubit ujian yg Allah berikan, bergumpal-gumpal pahala sebagai ganjaran Allah kpd hamba-Nya. Syaratnya adalah dengan BERSABAR.
  • Bile engkau letih daN hilang semangat,Allah tahu engkau telah mencuba sedaya upaya, bila tangismu berpanjangan dan hatimu luka, Allah tElah mengira titas air matamu..bila engkau rasa kEtiggalan dan masa meninggalkanmu, Allah tetap bersama mu...bila engkau kebuntuan akal, Allah adalah petunjuk jalan.apabila engkau telah berazaM, MAKA bertawakallah kepada Allah.....

  • hijrah: fikirkanlah...mutiara tidak akan berharga jika tiram tidak berpindah dari laut ke darat...selalunya, perit untuk membuat sesuatu perubahan...namun, dengan istiqamah...hasil yang diperolehi pasti setimpal dengan pengorbanan yang kita lakukan...percayalah..

  • KESUSAHAN itu akan membuka pedengaran dan penglihatan, menghidupkan hati, mendewasakan jiwa, mengingatkan hamba dan menambah pahala

  • ‎"Kadang2 Allah sembunyikan matahari.. Dia datangkan petir dan kilat.. kita menangis dan tertanya-tanya, kemana hilangnya sinar.. Rupa2nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi.."

  • ‎"Cintailah penderitaan & ujian getir kehidupan kerana ia adalah sunnah para Rasul& nabi juga jalan hidup Kekasih2 Allah. Ia adalah anugerah terhebat, hadiah yang termahal kerana tidak yang pernah berani memintanya! Justeru tika payah, ikhlas & berbahagialah... Dlm doa & ayat2Nya, kau akan dipimpin untuk menyintaiNya..."

  • ‎''Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya...'' [2:286] Jangan cepat berputus asa menghadapi sesuatu masalah yang mendatang..Hadapinya dengan tenang, mohon doa dariNya, berusahalah untuk menyelesaikannya dan berserahlah kepada Allah..

  • apabila ALLAH makbulkan doamu maka DIA menyayangimu, bila DIA lambat makbulkan doamu maka DIA ingin mengujimu, bila DIA tidak makbulkan doamu, maka DIA merancang sesuatu yang jauh lebih baik untuk mu. oleh itu, sentiasalah berprasangka baik kepada ALLAH dalam apa jua keadaan pun krn kasih syg ALLAH mendahului kemurkaanNYA

  • Janji Allah dalam sabda Rasulullah saw, Tiada seorang Muslim pun yang ditimpa sesuatu yang menyakitkan berupa penyakit atau lainnya, melainkan kerananya Allah akan menghapuskan keburukan-keburukannya sebagaimana pohon yang menggugurkan daun-daunnya. (Hadis Riwayat Bukhari)

  • Fall in love with ourselves. Then the world will fall in love with us..InsyaAllah..Let's love ourselves and be grateful with what we have. We deserve to be happy and we should be the best that we can be..InsyaAllah

  • Optimislah, dan jangan berputus asa. Dan jangan pula menyerah kalah tanpa berusaha, dan selalulah berbaik sangka kepada Allah. Dan tunggulah segala kebaikan dan keindahan yang akan segera Dia berikan

  • ‎"even if u feel so tired of seeking da knowledge, keep in mind dat dis might be 1 of ur greatest deeds dat going 2 b count during d day of judgement.. juz imagine, Allah is watching u right now, & He knows how tired u r..but becoz of His deen, u keep on moving 4ward.."

  • i asked 4 strength n Allah gave me difficulties 2 mke me str0ng. i asked 4 wisd0m n Allah gave me problem 2 s0lve. i asked 4 courage n Allah gav me 0bstacle 2 0vercam. i ask 4 l0ve n Allah gave me trouble people 2 help " myb i received n0thing i wanted but received everyting i needed"

  • ‎"Wahai insan yang diuji, jangan sesekali engkau merasa keseorangan. Sungguh, Allah sentiasa bersamamu. Setiap derita yang engkau lalui itu sering diiringi rahmatNya, maka bersabarlah dan tabahlah menjalani ujianNya." InsyaAllah (^^)v


  • Jika mnngis, sebutlah ALHAMDULILLAH!
    Jika ksakitan, sebutlah ALHAMDULILLAH!
    Jika bmasalah, sebutlah ALHAMDULILLAH!
    Jika mderita jiwa dan perasaan, sebutlah ALHAMDULILLAH!
    krn itu tanda Allah mengingati kita dgn menganugerahi dugaan yg mewah kpd kita..agar kita slalu berharap padaNya.tetapi
    Jika kita sdg bsenang hati, tersenyum menampakkn gigi, BIMBANGLAH HATI!
    krn takut2 kita dilalaikan oleh Allah..




    Camne?
    Ok?
    Da boleh tersenyum cam ney...?
    Bagus!



    Haa! kan tiyut tuh.
    Semoga anda semua Happy. Oke!
    Saye saayang anda semua!
    Emmuah!


    p/s : kalau kita gembira, cuba bagi kegembiraan kita kat orang sekeliling.
    Ibarat menyembur minyak wangy, semua orang leh bau.


3 comments:

TUN TIJAH said...

isy...panjangnya.......
dear, are u ok????

iszieylyanziy said...

sedih la akak,,,sedih sgt2,,,down xtao nk wtpe da

Shafika Syuhada Rosli said...

no need to worry . aallah sentiasa ade dgn kita . semangat !

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...