Saturday, October 9, 2010

Aktiviti : Hari Karnival Kolej IPG KTI 2010

Perasmian oleh Pengarah IPG KTI ( Tn Hj Mohd Said Bin Hasran ) di Pusat Kegiatan Pelajar PKP.

Melawat ke setiap kolej kediaman.
Apa yang saya boleh komen tentang setiap blok.
Ambil yang jernih buang yang keruh.

Pengarah, warden, JPP, Exco blok membuat lawatan

Bermula dengan :

Kolej kediaman H.
Pelajar yang tidak bersedia dengan lawatan oleh Pengarah.
Pengarah membuat lawatan dari tingkat 4.
Masih ada pelajar yang tidur di bilik dan terdapat bilik yang masih berselerak.
Nasiblah sesiapa yang dapat bergambar dengan pengarah semasa tidur.
Rumput sangat panjang.
Walaupapepun, bilik rehat anda cantik.
Makanan anda sedap juga.
Kenyang makan mee goreng serta Roty anda.
Saya suka makan di blok anda !

Kolej kediaman G.
Seperti berada di taman Muzik.
Walaupun tiada melodi kedengaran.
Seperti mahu menyanyi..
Lala..
Sila tutup telinga dari jauh. Ye.
Maaf saya tak dapat makan di blok anda.
kerana sangat kekenyangan di blok sebelumnya.


Kolej kediaman A
Blok saye !
Saye suke blok saya.
Mestylah saye nak cakap yang baikbaik kan.
Walaupun blok ini sangat suci. Mean tidak ada apeapa contengan lah.
Tapi masih lagi menarik. Kemas.
Bagusbagus.
Sayang blok ini.

kolej kediaman B
Blok yang sangat open.
Bagus.
Tetapi jgn terlalu open.
Jika bilik anda bersepah. pandai2 lah nyorok.
Jika barang anda banyak. Simpanlah secara kemas dan teratur ok.
Boleh ditingkatkan lagi.
Nampak usaha anda.
Paling suka bila pelawat di beri bunga *yg pin di baju tuh.
Niat di haty mmg nak mintak satu untuk diri sendiri.
Tapi da abes.
Jadi melawat dengan muka sedeh.
Haha! takdelah.

Kolej Kediaman C.
Lama juga di bilik rehat anda.
Kenapa saya suka bilik rehat ni.
Sebab saya memang suka berehat.
Terasa suka duduk di kerusi anda yang kaler hijau tu.
dan tgk TV anda.
Boleh bawa balik tak?
Lagi satu.
Suka sangat suka Mural anda.
Suka yang Panda terutamanya dan pokok.
Cantik walau hitam putih.
Seperti taknak balik
Boleh ?

Mural Kolej Kediaman C

Kolej kediaman D.
Padat tapi nampak menarik.
Suka Video anda.
seperti tengok Move sambil makan popkon.
Anda patut sedia popkon.
Lebih menarik.
:: Kata juri.
Saye lah ! Weha !
Terima kasih atas adiah blok anda.
Saya tak bukak.
Sayang. Bolehkan ?
saya tahu mesty boleh! Hee!

Kolej kediaman E
Unik. Sebab secara tibatiba ada orang salji di taman.
Terasa seperti di London.
Oh sejuuk.
Ok. sila berenti berangan.

Kolej kediaman F
Blok terakhir.
Kesian AJk setia menunggu kedatangan kami.
Dah jam 12 tghri sekarang.
Walaupun diserang lebah semalam, masih boleh menggantung banner.
Bagus.
Anda sangat rajin.
Seperti semut hitam kat blok saye ney.
Tp anda jangan bertukar jadi semut pula ye!
Terima masih kerana menjamu penilai yang penat.
Penat nak tulis markah bagi berapa.
Roty canai sedap juga.
Sebab sudah lapar.
Makan apapa pun sedap.
Ada dapat hadiah juga. Terima kasih ! *samasama kasih.

Antara bilik yang dilawati.

Kesimpulannya :
Lawatan yang mengenyangkan.
dan banyak penambahbaikan boleh dilakukan.
Terutama keselamatan, keselesaan siswa guru dalam kolej kediaman.
Seperti selak pintu.
Gril pintu,
Tempat letak kasut,
Bilangan pelajar bagi setiap dom.
Mesin basuh.
Watercooler.
Sumelah .

Tahun depan tidak boleh macam ni.
Jejalanbersama pengarah.
Sbb tahun depan saya akan keluar dari sistem. *jPp lah !
Jadi tak boleh nak menyibuk macam hari ini.

Siap boleh naik bas ke blok baru.
Dengan percuma .
Dengan senang haty.
Dengan perut kosong pada mula.
Berakhir dengan perut yang tidak mengeluarkan bunyi dah.

Semoga Hari Karnival Kolej akan terus maju.
terima kasih dan tahniah kepada
Pengarah yang turun padang,
Tn Hj Baharum Sulman,
Para warden,
JPP.terutama Biro Kediaman.
Ketua dan Exco Blok.
serta Siswa Guru sekalian.

Panel Penilai.

Berehat di Bilik Rehat Kolej Kediaman B

2 comments:

iszieylyanziy said...

mai melawat blok is plak,,eheheh

TUN TIJAH said...

kenapa x dtng ke blok saya?
pasti x mau balik dah....
pasti suka....yeah

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...