Wednesday, May 23, 2012

MENARIK : Perut berbunyi?

ini ada info sains yang menarik yang kita perlu tahu.
mengenai perut berbunyi.
tadi masa duduk diam diam.
tetibe perut berbunyi Rawr !

kalau budak kecik mesty ingat
 cacing kat perut dorang menjerit mintak makanan.

kenapa perut berbunyi ye?

salah satu sebab adalah perut tengah buat proses pembersihan

selalunya pembersihan di lakukan ketika perut kita tengah kosong . 
dalam usus kecil kita time tu cuma ada gas dan cecair . 
so , senang lah kerja pembersihan dilakukan sebab dah takde makanan dekat situ cuma hanya perlu menyapu semua sisa makanan yang tertinggal dari proses pencernaan je.
ingat tak korang membuang tadi? 
tulah sebabnye korang dengar bunyi kriuk kriukk tu  :)
so no wonder lah
berpuasa adalah satu cara kita detoks badan kita :)

Indahnya Islam

hye my nama Kagoneko
makanlah pisang selalu :)

2 comments:

Anonymous said...

klu bunyi grrrrr.....grrrrrr......grrrrr..... kenapa. Agaknya cacing dlm perut tgh gado2. Tadi abah kata perut dia muncit sbb ada cacing...hihi

ummi cyng

mohd hafidz said...

Salah tu..perut muncit tande bahagie..hehe

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...