Wednesday, February 8, 2012

makan besar

ini bukan entry khas Tahun Baru Cina.
Ini entry khas budak budak yang memang suka mencuba benda baru.

bila berada jauh di perantauan ni.
memang suka mnecuba benda baru.

alang alang ada periuk yang canggih.
makanya..
dorang dorang ni sibuk nak ubat ape ngan periuk ni.

tetibe muncullah idea nak buat STEAMBOT.
mula mula,
beli barang kat kedai runcit.
takkan kat kedai tayar lak kan.. thehee
lepas tu
laju laju masuk dapur pergi toreh semua makanan tu.
kiteorang beli udang. telur puyuh. sayur,
macam ni haa.. 


banyakkan ?
makan untuk 4 orang..


banyak nye seefood
lepas tu pergi setting meja.
amik meja kecik,
cantum cantum..
nak buat macam meja  5 bintang.
tapi jadi macam meja nak pergi berkamping.
Almaklumlah.
perantauan lah katakan :) 
lepas tu pergi panaskan periuk tu.
sambil tunggu boleh borak borak.
gosip gosip.
jangan korek bijih dah la.
nanti nak masukkan semua makanan nanti ada perisa tambahan pule :)  

lepas tu ada sorang budak ni (sayelah)
yang terlalu obses tangkap gamba.
semua benda nak ditangkapnya.
macam tangkap gamba guna kamera DSLR.
padahal telefon 5 MPixel je.
ok.
bila da menggelegak,
masukkan kiub anda ye.
kiteorang masukkan kiub MAGGI.
4 kiub semuanya.
tapi stil xpekat,


pastu masukkan semua bahan bahan yang kita dah cincang tadi.
kacau kacau guna copstik
sambil feling feling macam kau dok korea.. *kikiki

.
.
.

itu je?
itu je lah..
sebab bila dah makan.
memang terus hilang ingatan..
ok.
papai 
*maceh baca :)

3 comments:

mohd hafidz said...

leh bukak kedai bandar tenggara garden..huhu

finiey said...

kedai steambot BT2 :)

mohd hafidz said...

teringat zaman praktikal mude2 dlu..hehe

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...