Monday, November 21, 2011

makan kepala udang jadi *****



sejak berhari ini
ahli keluarga udang menjadi ketakutan 
sampai takut nak keluar rumah
mandi tak basah.
makan tak kenyang *kite ke udang tu. hikhik

sebab ada raksasa gemok*kite le tu
asik makan udang udang ni je.

masa kecik kecik pernah tak orang tua kata

"jangan makan ketam, nanti jadi bodoh"


siapa yang nak jadi bodoh kan.
sedangkan orang yang kutip sampah pun pandai.
sebab pandai jaga kebersihan awam.

bila umur dah menginjak dewasa *bagitahu je lah kau tu dah 22 tahun
dan pemikiran dah dewasa
barulah kita terpikir.
sebenarnya orang dulu dulu ni pandai psikologi.

macam tak nak orang buat sesuatu benda
or nasihat 
dengan cara yang baik.

macam kalau korang nak makan udang takdelah korang cakap
"woi, jangan makan kepala udang aku punyee"

selalunya benda yang orang kata jangan tu lah yang kita nak buat kan.
so.. 
fikir fikirkan lah :)

No comments:

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...