Wednesday, February 16, 2011

AKTIVITI : Lawatan IPG Kampus Pendidikan Islam ke IPG Kampus Temenggong Ibrahim, Johor

Assalamualaikum.
salam 1 Malaysia.
Hye. Koniciwa.

Entry ini memuatkan kisah 4 dalam satu.
Sesi membalas dendam kerana sudah lama tak menulis di sini.

KISAH 1

Untuk pengetahuan anda, birthday saya sudah pun lama ketingalan.
walaubagaimana pun, 
masih ada orang mahu beri saya hadiah walaupun dah semakin tua. tapi semakin comel.
Eh. lif mana lif ? nak masuk tekan sendirik.


ini setokin daripada Nis
kalau dah takde setokin nak pergi kuliah, boleh pakai ini saja.
Comel bukan ?

ini kasut Highheels . Beli di CS.
Daripada Angah. ( kakak saya)
wiwit.. nanti saya lagi tinggi. tak perlu minum kalsium :)



Ini Angah.
tak boleh cakap banyak banyak.
nanti dia baca kembang  tak kempis pula.
Hehe.
cakap nama je sudah. :)

KISAH 2.

Oleh kerana pada semester ini, RBT terpaksa membela seekor mamalia,
 mamalia yang paling murah+senang dijaga+senang dibiakkan 
dan yang penting comel,
maka dengan ini, 
saya telah membeli seekor hamster yang comel cukup sifat berwarna cokelat putih.
daripada kedai Pet Shiop belakang Mydin.
pada mulanya, hamster ini selalu berbunyi.
macam ni "cit cit cit"
dan malu malu hamster.
Mungkin sebab si dia stress sebab selalu orang pegang dia.

nak bagi nama Wira *ala ala yang edisi selamatkan binatang.
Tapi mak saya suruh panggil nama Jojo.
supaya bagi dia ceria.
tapi memang betul,
 2, 3 hari selepas tu, 
saya dah boleh pegang, belai belai Jojo. siap bagi dia naik beskal.

Masa tu dah mula sayang haiwan kecil ini.
walaupun tak sampai seminggu bersama.
*saya memang senang sayangkan haiwan tahu.

Tapi memang lumrah hidup.
Jojo (bukan nama sebenar) pergi dari hidup saya.
atas sebab jangkitan pada matanya,
Jojo mati weekend yang lepas.
kasi tacing. lepas tu kupas bawang bagi keluar air mata.



Jojo.
ini hamster jenis Syrian. 
jenis ini adalah gemok dan tidak mengigit dan bersifat malas bergerak.
mungkin disebabkan beratnya dengan kata lain obes.
tak mapu mengangkat badannya jugak.
Isk pemalas. Tapi comel.
walaupun hari hari buat aerobik, badannya masih temok.

KISAH 3.

Pada Hari Jumaat, sabtu dan Ahad yang lepas juga,
IPG KTI menerima lawatan daripada IPG Kampus Pendidikan Islam.

alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar.
walaupun institut mengadakan 
Program "syurga Cinta : mencari cinta Hakiki "
oleh Ustaz Pahrol Mohd Juoi (ketua Editor Majalah Solusi)
 pada hari yang sama iaitu hari ahad.

atas sebab bertanggungjawab menguruskan lawatan IPH KPI ini,
tak dapatlah saya mengikuti ceramah tersebut.



sebahagian daripada pelajar IPG KPI.
mereka semua sangat sporting.
Dapat juga mereka bawa balik Majalah Semaian Subur 2010 sorang satu :)

 Gambar ini semasa membuat lawatan kolaborasi di Masjid Jamek BBU,
Untuk pengetahuan ,
masjid ini selalu memenangi pertandingan antara masjid2,
sehingga mendapat Penganugerahan Anugerah Khas Masjid peringkat negeri Johor 
yang disampaikan oleh YAB Dato’ Haji Abdul Ghani bin Othman semasa Majlis Pelancaran Maal Hijrah 1429H

KISAH 4.

apa yang pelik dengan gambar di bawah ?

cuba tengok betul betul.

hidungkah. mulutkah. matakah ?

ya betul ! mataku !
Nah hambik 2 cekelat coka coki.

Ini dia cermin mata yang baru saja buat semasa cuty awal tahun.
saja nak tunjukkan muka yang tersangat mached bila pakai spek.
heheh


lepas ni bukan bermata dua dah.
sudah bermata empat.




PS : suka bela haiwan. tapi taknak haiwan tu mati boleh ?

2 comments:

TUN TIJAH said...

Affini,

Jojo dah mati ke. Nape x cakap ngan umi....sob2..
tapi kasut tu tinggi sangat le...macam tak cayer je adik nak pakainye...

Nur Affini Mohd Mashudi said...

hihi..cayela cayelah
Cedih.cedih.. wuu..

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...