Thursday, November 15, 2012

MENARIK : Warna baju mempengaruhi mood

korang tahu tak warna baju kira pakai sebenarnya mempengaruhi kesan pada diri kita pada hari tersebut.

setiap hari sebenarnya terdapat 1 warna yang akan dominan menguasai alam
jadi, untuk mendapatkan ketenangan dan serasi dengan alam,
kita digalakkan pakai baju yang sama dengan warna yang menguasai hari tersebut.
di bawah ni menunjukkan warna yang dominan wujud pada setiap hari


isnin : putih
putih ni lebih merujuk kepada kesucian. mulakan minggu kita dengan mengenakan pakaian yang berwarna putih ataupun yang mempunyai warna putih. sebab warna ini mampu meransang semangat baru dan mencetuskan idea. bagi sesiapa yang nak buat course work atau paper work, boleh buat pada hari Isnin sebba pada ketika ni banyak idea yang akan muncul.

Selasa : pink/Ungu
Pink adalah warna kasih sayang. pakaian warna ni sesuai dipakai pada hari selasa kerana ia hari untuk kite ber emosi dan berkasih sayang dengan pasangan. hari selasa ni boleh keluar bersiar siar dengan orang yang tersayang *suami isteri

Rabu : Biru
pada hari rabu, sesuai pakai pakaian yang berwarna biru sebab berfungsi sebagai penyembuhan. ia juga beri kesan untuk kite berkomunikasi iaitu keyakinan untuk berucap dan sebagai.

Khamis : kuning
kuning adalah warna keceriaan. bila 3 hari dah bekerja, kita perlukan warna kuning ni untuk naikkan semula mod kita

Jumaat : Hijau
hijai adalah lambang kedamaian jiwa dan ketenangan. Untuk lelaki khususnya kalau nak pergi sembahyang jumaat, pakailah baju warna hijau. InsyaAllah walaupun ramai orang dan bersesak, tetapi pengaliran udara dan pernafasan kita akan sentiasa lancar.

Sabtu : Merah
selalunya kita akan berjalan pada hari sabtu. ini disebabkan warna merah ni melambangkan mod untuk bersuka ria. jadi hari sabtu adalah hari yang sangat sangat sangat sangat sangat sesuai untuk keluar jalan jalan bersama keluarga dan rakan rakan. 

Ahad : hitam.
selalu orang kaitkan hitam ni untuk berkabung atau lambang kesedihan. tetapi sebenarnya hitam ni mempunyai azimat untuk menyimpan tenaga sepanjang hari. Ia ibarat kita mengecas semula tenaga untuk minggu berikutnya. sebab tu orang jarang keluar hari ahad sebab ahad kita akan beristirehat di rumah.

2 comments:

deathPanda said...

Kalau warna warni mcm mna?

Nur Affini said...

Warna warni? kene pilih warna yg dominan la. hee

1st checkup adik Fathia (kantung kosong)

Tak tahu nak ceritakan dari mana. Genap usia Fathia 3 tahun, Ibu dapat tahu Fathia bakal menjadi kakak. Perangai Fathia pun lain macam s...