Saturday, May 7, 2011

Selamat Hari Umie

Tak kesah lah nak cakap selamat hari ibu,
selamat hari Emak,
Selamat hari mamy
selamat hari Ibu..
semua bawa orang yang sama kan.
iaitu wanita yang lahirkan kita kan.
Oleh kerana esok adalah Hari Ibu
maka dengan ini saya ingin mengumumkan 

SAYA SAYANG MAK SAYA !
kat sini ada satu cerita nak kongsi.
Sharing kan caring.

buat ape simpan sorang sorang kan.
nanti rambut gugur. hihi.

macamni cerita ye.
duduk duduk.


....

Terdapat kisah pada zaman nabi ada seorang lelaki yang datang berjumpa dengan baginda kemudian menyampaikan hasratnya menyertai baginda berjihad.
baginda menjawab bukan seperti 
"adakah kamu handal dalam menunggang kuda?" 
"Adalah kamu bijak bermain pedang",
 "Adakah kamu mempunyai tubuh badan yang kuat dan sihat?"
tetapi baginda bertanya kepada lelaki berkenaan 
"Adakah kamu masih mempunyai ibu dan bapa?" 
kemudian lelaki itu menjawab :
 "saya sudah tiada bapa, ttapi masih mempunyai seorang ibu di rumah."
baginda berkata : 
"Adakah ibumu tidak memerlukanmu untuk menjaganya? 
Lelaki berkenaan menjawab :
 "semestinya dia memerlukan saya"

baginda menasihatinya : 
"Pulanglah kamu ke pangkuan ibu kamu kerana sekiranya kami berbakti kepadanya, sesungguhnya pahala yang kami akan terima adalah sama seperipahala jihad fisabilillah"

......

berdasarkan cerita tu.
tengok lah betapa besarnya pahala yang kita dapat kalau kita berbakti kepada ibu bapa.

dekat dunia ni senang dapat pahala.
antara nak atau taknak je.

contoh yang mudahnya,
kalau kita lihat gambar ibu kita pun kita dah dapat pahala.
senangkan ?
 siapa yang taknak pahala free?
kalau dekat supermarket ada sale 80 %
tak sampai 2 minit kedai tu dah tutup.
sebab belum bukak pintu orang ramai dah siap beratur panjang macam dari kedah  sampai johor

inikan free..
nak tak nak tak ?


kat sini nak ucap
selamat hari ibu !!
muahh !

ini tak tahu lah header ke ape.
umi buat lah destop wallpaper :)
*i lap u everyday 



P\s : nyanyian ibu untuk menidurkan anaknya ketika kecil adalah suara yang paling merdu di dunia

2 comments:

TUN TIJAH said...

dear, terima kasih masih ingatkan ummi. Mengertilah...semua ibu mahukan anaknya bahagia dunia dan akhirat. Ummi juga bagitu. Dalam usia sebagini, hanya anak2 yang diharapkan untuk membahagiakan ummi dan abah. Alhamdulillah kerana ummi masih punya affini yang lembut hatinya untuk terus disayangi...luv u

finiey said...

muahh !!!

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...