Tuesday, March 29, 2011

Minggu kedua dan hari kedua praktikum.

 Praktikum pertama.
ini adalah praktikum pertama.
Sangat mencabar.
baru minggu pertama dah banyak benda yang berlaku.
Alhamdulillah minggu kedua ni dah ok.
Tenkiu umi abah bagi semangat.
Muaah ! lap u both.

ini gambar praktikum hari ini.
dapat kelas ganti untuk darjah2.
aktiviti seperti biasa. 
Mari Melukis !
apa lagi. mintak dorang lukis gambar cikgu dari kacamata dorang yang suci ni.
hua hua.

Ada yang tanya.
saya tak reti lukis gambar cikgu.
saya nak lukis labah labah.
saya nak lukis istana.
saya nak lukis gambar cikgu pegang pedang
saya nak lukis gambar ikan macam tu.

bila suma da siap suruh minta cerita sikit apa yang dorang dah lukis.
mula mula semua malu malu.
bila sorang dah bentang dan bagi cekelat,
 suma nak bentang sebab nak cekelat cikgu bagi.
sampai suruh cikgu datang balik kat kelas sambung melukis lagi.
oh tak boleh.
nanti habis cekelat bg kat kelas kamu je. :)

sama tak dengan gambar kat atas ? 
kiut sangat dorang lukis !
ni lukisan tempat pertama.


Ganti ganti jugak.
kelas jangan lupa.
Baiklah.
kelas dah mula projek elektronik (pengelip)
oleh yang demikian, ticernye kene buat dulu lah kan.
mula mula tak nyala.
lepas tu tak nyala sebelah.
lepas tu menyala tapi tak mengelip *kene mengelip sebab ini projek pengelip
lepas tak mengelip.
kelip kelip mata pulak. napa la jadi macam ni.
tak puas hati sebab tak menjadi, 
balik bilik, 
tukar perintang, tukar kutub tukar LED.
Tadaa !
akhirnya,
setelah lebih 5 kali percubaan. berkelip jugak lampu ini.
teruja sangat sampai terus amik Henfon siap buat video.
sampai pusing satu belok ni tunjuk kat suma orang yang ticer ni pandai buat lampu pengelip.
isk isk.

1 comment:

Mohd Zairy Firdaus Bin Mohd A'sri said...

jom kite tgk murid sape yg pling banyak leh wat projek litar pengelip menjadi...

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...