Tuesday, March 22, 2011

praktikum pertama

hani ini hari kedua ticer Fini datang sekolah.
sangat mencabar sebab tak de transport.
kalau nak naik teksi takkan nak minta cam ni
 "pakcik ! berenti kedai tu. saya nak beli barang. pakcik tunggu 2 jam" *takdelah samapi 2 jam. menipu sangat lah tu kan.
kalau nak tumpang orang pula rasa macam menyusahkan saja. nak jumpa lecturer la..
jadi nak taknak,
terpaksalah naik teksi.
baru dua hari dah tertekan dengan hal ni dan lain lain masalah sebagai ticer ni.

oh. bertabahlah ye. =.='

hop semester depan dapat pakai kereta.
rasa bukan kehendak dah buat masa ni.
tapi dah jadi keperluan.

siang malam fikir macammana nak pergi sekolah
dan nak beli barang untuk mengajar.

ok.
hari ni sudah mula mengajar dan kene pantau dengan guru pembimbing.
Kak Azlina.
walaupun dan buat RPH lebih 5 jam,
banyak juga kene conteng kat buku RPH tapi perkara biasa kot sebab hari pertama
dan ni kan praktikum pertama.

Esok kene prepare lagi.

budak budak susah nak kawal.
rasanya banyak lagi nak kene baiki.

tapi kalau budak keluar kelas suka haty kita nak buat macammana ?
nak kunci pintu? nanti semua tak boleh keluar.

terpaksa guna cokelat untuk bagi umpan supaya dengar cakap.
kamu bersopan lah ye.
kalau kamu bersopan, cikgu bagi banyak cokelat lagy ok.

td bawabanyak cokelat dalam beg.
sampai budak budak ni bisik bisik kat kawan dye
"cikgu beli banyak cokelat. beli berplastikplastik cokelat"
.
kat sini nak share sikit apa yang kita buat dengan murid.
kita bagi dia batch.
kiranya sapa yang paling baik, dengar kata, dia akan pakai batch ni untuk seminggu.

buruk ke.
tapi suka ladybird ni :)

oh bertahan untuk 4 minggu lagi. tolonglah.

tengs 4reading !

2 comments:

Fatin said...

ticer fini!

Lehrer Afiq said...

u can do it...chaiyok2 ^_^

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...