Saturday, August 6, 2011

Redha

aku menangis bukan kerana aku memerlukanmu, bukan juga kerana aku ingin kau kembali padaku,tapi kerana aku akhirnya menyedari aku terpaksa melepaskan kau pergi.

aku akhirnya dapat belajar dan menerima perpisahan kita dan benar benar percaya bahawa aku boleh hidup tanpamu.aku akhirnya dapat menerima perpisahan kita.

soal hati tiada undang undang.apatah lagi dengan paksaan.tiada kasih yang lebih manis dari kasihnya cinta, tiada kasih yang lebih perit dari putusnya cinta dalam derita.

jiwa yang putus cinta selalunya diiringi dengan air mata.

cinta tak berbalas bagaikan layang layang yang putus talinya

soal cinta adalah soal hati,ia juga adalah soal jodoh.kita hanya merancang,Tuhan yang menentukan segalanya siapa jodoh kita.sejauh mana dan sedalam mana pon cinta kita namun tak berbalas, sukar untuk mengakhirinya dengan menuju gerbang perkahwinan.

cinta tidak selalu bersama jodoh,tapi jodoh akan selalu bersama cinta.

kahwinilah pada orang yang lebih mencintai kita dari kita terlalu mencintai diri orang lain. itu lebih baik dari mengahwini orang yang kita cintai tetapi tidak mencintai diri kita.kerana adalah lebih mudah mengubah pendirian diri sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.

melupakan seseorang yang amat disayangi amat sukar.cinta akan hidup bersama dengan waktu,apabila waktu itu mati,maka matilah cinta itu.


p/s:.trust what is writen by Allah,saya percaya pada jodoh yang ditulis oleh Nya.jangan salah kan takdir kalau die bukan untuk kita.if we love and want that person,a doa will help.kalau orang tu nak kite die akan berusaha no matter what it takes and what problem he/she has to face kan.just appreciate others while they still exist in your life.chance will not come for thousand of times if you waste it

6 comments:

TUN TIJAH said...

dik, Allah tahu apa yg terbaik utk kita..berserah padaNya...pastinya dia bukan insan terbaik utk terus mengharungi kehidupan hari depan bersama...dan pastinya adik akan bertemu insan lain yg lebih baik..mohon pdNya...yg pentingnya kita harus berbuat baik pd diri kita sendiri dan juga harus buat baik pd orng lain dikeliling kita..

jangan teruskan dukalara itu sayang...jgn musnahkan kebahagiaan hidup kita krna kekecewaan itu...bangun dgn azam dan semangat baru...jgn toleh apa yg tlh lepas...dan yg penting utk panduan masa hadapan,jgn berikan sepenuh hati pd insan bernama lelaki...kelak dia akan musnahkan hidup kita..
hentikan tangisan itu, dear...luv u

anisyud_01 said...

kuatnya manusia pada hati yang sentiasa ada ruang untuk menerima khilaf diri yang lain @ sendiri..

kuatnya manusia pada akal yang sentiasa bermuhasabah mencari dan memperbaiki kekurangan yang melemahkan..

_stay srong gurl_=)

Anonymous said...

Apa yang sudah tertulis itu, memang pasti akan berlaku. Tetapi sekiranya hanya menunggu perkara yang telah ditentukan itu, tidak ada betulnya. Jodoh dan cinta itu memang telah ditentukan oleh Dia yang menciptakan. Tugas kitalah yang perlu berusaha dan berdoa untuk bertemu dengan orang yang kita ditakdirkan..
Good luck Finey..

finiey said...

yes mmg saya berusaha mencari cinta. dan cinta yg saya cari bukan cinta yang sengaja nak mempermainkan saya. saya ada haty dan perasaan dan bagaimana nak teruskan hubungan kalau xde kepercayaan. n selalu difitnah. Terima kasih Ya Allah. saya YAKIN dia bukan jodohku. Allah dah beri petunjuk. Amin..

Roro said...

Ramai lagi yg sayang kaka ,
Kami semua sayang kan kaka :)
Be strong taww .
Muah muah :*

IPGMKSM said...

ketentuan-Nya
kita berdoa
kita berusaha

kita hamba-Nya
pertunjuk-Nya
dari-Nya

كُن فَيَكُونُ

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...