Monday, August 1, 2011

Pakcik nak ice kelim

kejadian ni berlaku sebelum puasa.
kami berdua tetibe rasa nak makan ice kelim.
sampai je parking depan rumah,
tetibe terdengar.
kring kring kring.
bukan bunyi loceng skola la.
bunyi loceng ice kelim.
hoorey !

so tahan la pakcik ice kelim.
bukan tahan bas pulak taw

so pakcik tu berenti depan kami. *dengan J skali
mintak ice kelim singgit.
bila pakcik tu dah buat untuk j punye.
buat lah untuk sy punye.
tetibe terasa sikit pulak.
n berkata.

Pakcik, nak tambah lagy satu scoop buleh tak? berapa?
*sambil buat muke innocent.


pakcik tu kata "takpe, sama harga, singgit"
so pergi dari sana sambil senyum sorang2..
sebab dapat ice kelim yang ada 4 scoop tapi singgit :)

mekasih Pakcik Ice kelim.
len kali boleh datang lagi.

1 comment:

TUN TIJAH said...

wehhh....buat terliur jer di bln puasa nih.....

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...