Thursday, June 30, 2011

Kuih keladi+kek buahan+air nescafe



hari RBT semester 6 memasak lagi.
macam biasa saye bersama pasangan sehaty sejiwa fatin.
memang sejak dari foundation group masakan dengan fatin :)


tak caye ?
 ce tengok ce tengok.

ini muka masa semester 2 foundation
muka semua sangat innocent taw
atin atin ! tengok lah. ada pikcer kite yang lama :)
suke tak suke tak 

berbalik kepada cerita.
aih budak ni selalu terbalikkan cerita.

kali ni kami masak kuih keladi, kek buahan dan air nescafe.

lambat juga nak tunggu kuih keladi ni masak.
kalau ikut resepi kuih keladi should be macam keras sikit dari kami punya.
tapi tak tahu kenapa apa jadi dengan kuih keladi ni
lembik pula. 
tapi macam sedap je.
dua dua kumpulan yang buat kuih keladi ni lembik.
mungkin sebab hujan
sebab tu kuih keladi ni malu malu pula nak keras kan.
nak kata banyak air memang ikut resipe.
 dan kek buahan pula.
alhamdulilah jadi. 

apepun,
tahniah RBT ! 
semua makanan korang memang sedap dan menjadi.
tak sempat nak makan sebab kenyang minum air nescafe


meja hidang.
kene tambah garfu.
tak lengkap ni.
jangan ikut ye

kuih keladi.
oleh kerana agak lembik kene masuk dalam bekas dessert sebagai alternatif

kek buah buahan kami :)



gambar kecik 

gambar besar
koleksi makanan semua kumpulan.
ada 5 kumpulan kesemuanya 
tengah2 tu kuih keladi kiteorang :)

Thursday, June 23, 2011

hijab tutorial : satin shawl

i tutorial pertama  kite.
ada orang request macammana kite pakai tudung macam ni.



so kita buat lah satu yang bese je.
banyak salah kene potongpotong taw :)
ini tutorial macammana nak pakai satin shawl yang kite beli dari butik Edast lama dulu :)
selamat menonton sambil makan friskis.

video

Wednesday, June 15, 2011

Selamat Hari Lahir dan Selamat Hari Bapa 2011

Hari ni 15 Jun 2011
walaupun hari bapa 19 Jun ni.

jadi. 
nak mengucapkan.
selamat hari jadi kat abah yang tersayang.
 HAPPY BIRTHDAY ! 
semoga panjang umur.
murah rezeki.
cenyum selalu.
bawak kereta elok elok :p

dan SELAMAT HARI BAPA :)

Fini sayang Abah ! 

Hari ni birthday 'men' takde.
pergi situ sana sini. (outstation)
takde kat rumah.
wuwu - -"

jadi dapat sms saja.
ye ye !
balik cepat cepat taw.

takde orang nak geget ni 
muahh ! :)

jalan jalan cari cekelat.


shy shy cat pulak abah ni :)



chak ! 
da kenyang.
burp !

Sunday, June 12, 2011

holiday : Putrajaya (home)

dah duduk putrajaya dah lama tapi tak pernah tangkap pikcer kat sini.
macam orang baru sampai putrajaya 
snap pikcer. hikhik

petang petang ni tak de buat apa apa
so jalan jalan lah kat sekitar putrajaya.
putrajaya ni terkenal dengan tempat rekreasi.
tempat lepaskan bosan.
tempat berehat
tempat tenangkan fikiran
daripada kesibukan kota. ececeh.. :p

langit muram hari ni.

putrajaya. jom lah datang.

dari atas jambatan.

umie :) 


fini love umie

dah hujan.
suruh balik lah tu 
sekian untuk petang ni:)

Wednesday, June 8, 2011

holiday : Malacca


let pictures tell the storey

dinner


river cruise
RM 10 per person


mom and dad





scenery from the cruise











dataran melaka pula



ular belang kuning


ayam goreng ! 


tengs for watching :)

Tuesday, June 7, 2011

untuk wanita : langkah kurangkan kes ragut

satu.
jangan bawa beg tangan.
cukup sekadar beg duit.
mungkin susah tapi kalau nak pergi ke kedai runcit. pak cik jual teh tarik cukup sekadar bawa purse.

dua
bawak beg plastik/beg shopping.
letak purse anda dalam beg tersebut.
pernah ke dengar peragut ambil beg berisi sayur, tomato, kangkung ? tak kan.




tiga
letak duit dalam poket belakang.
tak payah letak banyak sangat.
letak 50.
kalau anda baru bankout 100 ke.
ini sebagai langkah keselamatan.
jika.
beg tangan anda diragut anda masih ada 50 ringgit dalam tangan
untuk buat tambang teksi atau call sesiapa

empat
pastikan beg disandang berlawanan jalan.
maksudnya.
kalau berjalan pastikan kita berjalan berlawanan arus.
maknanya kereta yang lalu menghadap dari hadapan.
bukan kereta dari belakang kita 
faham ?
bagus.
susah nak fahamkan orang. thehee

yang seterusnya.keberapa dah ye
selalu pastikan motor yang datang berhampiran anda.
langkah mudah.
kalau diragut. 
tendang saja motor hingga jatuh.

mata kene cekap lihat nombor plat.

bawa penyembur lada.
kalau takda penyembur lada sprayperfume pun ok :)
lagi satu kalau nak tidur letak spray bawah bantal.
walaupun bukan peragut tp perompak.
senang nak capai kalau letak bawah bantal.

letak barang di tempat rahsia.
kalau korang pergi jogging.
berjalan anak .
bahaya sebenarnya tinggalkan barang berharga di dalam kereta
di bawah tempat duduk atau dalam bonet.
taktik ni pencuri dah lama tahu.
jangan jangan jangan.
kalau nak selamat letak dalam enjin kereta,
tapi kalau laptop xperlu kot :)

yang terakhir.
minta lelaki bawa tas tangan anda.
lebih selamat :)

mesej dari peragut. *radio punya trademark :p
tengs for reading

Monday, June 6, 2011

women language

if i dont text you, its because im waiting for you to text me
when i walk away from you mad, follow me 
when im quiet, ask me what’s wrong

Sunday, June 5, 2011

waktu yang sesuai untuk kahwin

bila ? 
 bila ?
bila ?

cuti sekolah lah ..

jom kite pergi kenduri kahwin.
kali ni kita pergi kat Teluk Intan, Perak.
kenduri kahwin kazen kita.

dengan ucapan

Selamat Pengantin Baru
Semoga bahagia ke akhir hayat.

bukan sehingga ke anak cucu je.
nanti dah cicit tak bahagia pulak kan ?

Masa ni tema warnanya Turqoise.
biru biru langit cenggitu.





my simple picture editing




link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...