Sunday, April 29, 2012

praktikum 3

alhamdulillah.
praktikum 3 selama 3 bulan ini telah berahir dengan cemerlang.
t kasih kepada prakitkumate ku,
Jaimah bt Japar yang sudi menjadi praktikumate kite selama 6 bulan.
alhamdulillah.
kiteorang berdua memang tiada masalah.
masih boleh bekerjasama dengan mudah
walaupun tempoh yang lama.


banyak suka duka selama 3 bulan.
menguruskan murid,
aktiviti sekolah,
BBM,
RPH

pengalaman di sekolah sangat menyeronokkan.
melayan karenah budak budaknya.

belajar bersabar,
tenang.

minggu terakhir di sekolah sebagai guru pelatih menggenbirakan.
sebab setiap hari akan ada  hadiah yang diberikan murid.

tak kisah lah mahal ke murah.
tp itu ikhlas daripada murid murid saya.
dan kita tetap suka dengan hadiah tu.

daripada bunga, chocolate, keychain, bear, mug, buku, pen, beg
semua ada.


kini,
kita kembali ke kampus.
kemas bilik,
angkat barang.
baring baring.

....

masa bangun pagi semalam,
selalunya kalau hari minggu di Bandar Tenggara memang dah menghadap buku RPH.
tapi sekarang buku RPH tu dah disimpan dalam kotak.

sekarang ada kerja lain yang menanti.
iaitu kajian tindakan.

ps : <3 rindu dengan murid yang comel comel kat sana.


ini bunga orkid hidup yang dapat masa hari terakhir.
murid lelaki yang lagi.
t kasih Aiman Samsudin

tak pernah dapat sejambak bunga orked yang hidup


ini akak yang comel sangat kt sana.
senyuman tak pernah lekang :)
dah kawin yee

miss her

inilah soulmate,
Eh! praktikumate lah :) 
cayang dye cangat cangat


ini pen dari Brunei
anak murid bagi 
sbb ayahnya pergi Brunei.

ini surat dan ada hadiah sama.
kita tak pernah ajar kelas ni pun.
sebab ini murid tahun 6.
tapi dye kenal cikgu ni jugak.
terharu betul.

ini salah satu murid yang terbaik masa kita bagi pin 'saya murid terbaik Cikgu Affini pada minggu ini."
ingat lagi tak pin tu.
*angguk angguk

ayatnya : saya terpegun dengan cikgu.
patut lah masa tengah mengajar dye tak kelip kelip mata  pandang kita :)

t kasih kepada murid SKBT 2 terutama kelas 5 UKM, 5 UM, dan 4 UPSI,
cikgu sayang dan rindu awak semua
Muahh :)

9 comments:

TUN TIJAH said...

Alhamdullillah...lega hati ummi.
Masih ingat lg masa mula-mula fini di Bandar Tenggara...mcm sesak nafas ummi dan abah. Memang yang lepas itu pasti banyak kenangannya dan pastinya semuanya sgt indah bila dikenang kembali.

finiey said...

da tgk da bunge ? :)

TUN TIJAH said...

main munge...hihi
take care yea

mohd hafidz said...

Tahniah :)

mohd hafidz said...

Tahniah :)

mohd hafidz said...

Tahniah :)

mohd hafidz said...

Tahniah :)

finiey said...

MOh Hafiz banyaknye tahniah tu :)

mohd hafidz said...

Nape ntah jd byk lak..hehe

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...