Wednesday, September 22, 2010

kames yang bahagia !

Ney post edisi khas raye. Eh. raye da bes.
Ney edisi khas untuk umi saye.

Dari balik seminggu lepas asek teringat my umi.
Best sangat dapat cuty 3 minggu.
Abeskan masa dengan my UMI yang saye sangat sayang.
Kalau umi takde, xbes balik.
Sbb..
  • takde orang nak wat milo.
  • takde orang nak kacau
  • takde orang nak sembang.
  • takde orang nak pujuk.
  • takde orang nak peluk
  • takde orang nak manje2 *ney mesty ! (:

Ape saye suke buat bile dgn Umi saye?
  • suh umi start enjin kete malam-malam g pusing taman. (tp mesti TERjalan sampai presint 8) (:
  • pegi MYDIN, ALAMANDA (seminggu 7 kali) , PASAR PRESINT 8 *beli sayur, santan, ayam, udang, ikan. sumelah yang ada jual kat sane. sume nak borong. Oho..
  • duduk depan umah malam2 (kira bulan)
  • kongsi makanan (kalau tak Umi mesty tak abes makanan.) Hee!
  • sembang sebelun tito. zZ..
Oke. ada banyak lagi. Syh~ rahsie lah ! mane ley bagitau... Hee

Sterusnya,,
saye suke.....................bile balik umah.
jawapan bagi tempat kosong :
  • tgk cermin. *sebab cermin besa. Saye suke !
  • lompat katak depan TV.
  • timbang berat setiap lepas mkn. Walaupun tahu takkan turunnye jarum tu. * tetap gemok.
  • nek turun tangga.
  • makan banyak. Sbb kat ostel takley makan banyak macam kat umah. (nak simpan wet)
  • bukak tutup peti ais (konon cam ade kat tempat salji la tuh)
Tapi saye paling tak suke kat umah saye tu sebab... ada GONGGOK!
boleh kate trauma tahap 1 bile duduk kat karpet.
Nak duduk pun kene tgk kanan kiri kot kot ada ulat menyorok dalam karpet ke ape..
Pada satu hari tu duduk kat bawah. Tetibe hari tu, banyak pule ulat gonggok pergi berburu.
Sbb windu budak yang baru sampai dari JB kot.
Ulat GONGGONG tu siap boleh kish kaki saye..
MENCI GONGGOK!!!..
toloooong ! tolong ! tolong !

Isk. Banyak tul cerita.
Sbenarnya nak cite pasal UMI saye je..
Sbb esaimen banyak sangat kot.
Cakap pun dah tak betul. *wee..
Esok hari ape ?
Kames ?
Yah betul. dapat 1 kenyit mate ! *winkwink
Esok juge adalah hari Jadi UMI.. * walaupun lagi 4 menet (:

Umi.
Selamat Hari jadi. Semoga panjang umur.
Murah rezeky.
Semoga berada dalam lingkungan kasih Allah swt dan dalam keredhaanNya. Amin.
Fini sayang UMI cangat !
Emmuah!





4 comments:

TUN TIJAH said...

thx dear
thx 4 our sweet memory...
thx 4 make me happy...
thx 4 your lot of luv..
thx 4 everything..
rindunyer..

Nur Affini Mohd Mashudi said...

rindu umi juge !
sangat taw ! (:

iszieylyanziy said...

kita same,,xsuke ulat gonggok,,geliii

Nur Affini Mohd Mashudi said...

btul3! (:

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...