Sunday, April 29, 2012

praktikum 3

alhamdulillah.
praktikum 3 selama 3 bulan ini telah berahir dengan cemerlang.
t kasih kepada prakitkumate ku,
Jaimah bt Japar yang sudi menjadi praktikumate kite selama 6 bulan.
alhamdulillah.
kiteorang berdua memang tiada masalah.
masih boleh bekerjasama dengan mudah
walaupun tempoh yang lama.


banyak suka duka selama 3 bulan.
menguruskan murid,
aktiviti sekolah,
BBM,
RPH

pengalaman di sekolah sangat menyeronokkan.
melayan karenah budak budaknya.

belajar bersabar,
tenang.

minggu terakhir di sekolah sebagai guru pelatih menggenbirakan.
sebab setiap hari akan ada  hadiah yang diberikan murid.

tak kisah lah mahal ke murah.
tp itu ikhlas daripada murid murid saya.
dan kita tetap suka dengan hadiah tu.

daripada bunga, chocolate, keychain, bear, mug, buku, pen, beg
semua ada.


kini,
kita kembali ke kampus.
kemas bilik,
angkat barang.
baring baring.

....

masa bangun pagi semalam,
selalunya kalau hari minggu di Bandar Tenggara memang dah menghadap buku RPH.
tapi sekarang buku RPH tu dah disimpan dalam kotak.

sekarang ada kerja lain yang menanti.
iaitu kajian tindakan.

ps : <3 rindu dengan murid yang comel comel kat sana.


ini bunga orkid hidup yang dapat masa hari terakhir.
murid lelaki yang lagi.
t kasih Aiman Samsudin

tak pernah dapat sejambak bunga orked yang hidup


ini akak yang comel sangat kt sana.
senyuman tak pernah lekang :)
dah kawin yee

miss her

inilah soulmate,
Eh! praktikumate lah :) 
cayang dye cangat cangat


ini pen dari Brunei
anak murid bagi 
sbb ayahnya pergi Brunei.

ini surat dan ada hadiah sama.
kita tak pernah ajar kelas ni pun.
sebab ini murid tahun 6.
tapi dye kenal cikgu ni jugak.
terharu betul.

ini salah satu murid yang terbaik masa kita bagi pin 'saya murid terbaik Cikgu Affini pada minggu ini."
ingat lagi tak pin tu.
*angguk angguk

ayatnya : saya terpegun dengan cikgu.
patut lah masa tengah mengajar dye tak kelip kelip mata  pandang kita :)

t kasih kepada murid SKBT 2 terutama kelas 5 UKM, 5 UM, dan 4 UPSI,
cikgu sayang dan rindu awak semua
Muahh :)

Tuesday, April 17, 2012

Majlis Kahwin

salam.
bertemu lagi dalam rancangan makan makan.

hari ni Mak Jemah nak masak Ulat gonggok masak cili api.
(auta)

ok lah.
yang sebenarnya,

saya dan jaimah.
serta 2 orang cicer BT2
telah pergi makan nasik minyak
di Ulu Tebrau.

Nasib baiklah kami pergi dengan cicer sekolah.
kalau tak
dah ke laut perginye.

ingatkan Ulu Tebrau di area JB.
tapi rupanya tak perlu lalu JB pun dari Bandar Tenggara.

kalau tak dah pergi CS pakai baju kurung.
wiwit :)






ini goodies yang saya dapat.
comel kan.

semoga pengantin bahagia hingga akhir hayat.
amin.

sekian! :)

Wednesday, April 11, 2012

makan malam saya

sudah banyak tempek gambar makanan yang sedap sedap.
tapi korang tak dapat merasa pun kan.

mesty geram rase nak gigit desktop tu.

semalam kami berdua berdating berdua.
di kepci bandar tenggara.

berdating dengan jaimah lah.
bukan pakwee.
jaimah ni praktikum mate kite.
dari praktikum 1 :)
so dah nak dekat 6 bulan bersama 
pagi petang siang malam tengok muka dye 

lepas makan kenyang sangat 
sebab makan cheesy wedges dan Colonel burger :) 
dengan Milo ais !

sweet tak :p


muka baru lepas basuh tangan
*lepas makan.

ini sebelum pergi ke kepci.
makan jambu batu Aida punya dengan letak ais bagi cejuk.
baru ada feel nak makan :)
sambil main cicah cicah dengan asam.

Monday, April 9, 2012

Bubur Bandar Tenggara


tengok bubur ni..
boleh ganti bubur McD :)
sangat sedap.
elok untuk makan malam untuk orang sakit macam kite.. huhu
Eh ! tapi siyes sedap.
makan tiap tiap malam pun ok...


Saturday, April 7, 2012

kahwin

haaa..
terliur tengok menu hari ini ?

heee..
hari ini kami  ke rumah cikgu penyelia Petang kami, Kak Normala.
di Bandar Tenggara jalan Bendahara 5 :)
ada kenduri kahwin anaknya ..

dapat makan nasik minyak dan bubur. 

semoga anak kak Normala bahagia hingga ke akhir hayat. Amin :)


inilah singgahsana pengantinnya :)
buat sendiri je.
sangat jimat ye :)

praktikum Edisi Boria

alhamdulillah.
syukur.
penyeliaan kedua Minor
oleh pensyarah pembimbing,
Dr Maskiah Masron berjalan lancar.

kali ni buat sedikir kelainan.
Set induksi tak gunakan Video.
kali ini set induksi persembahan boria kelas 5UM
SKBT 2.

minta bawakain batik,
kain pelikat.

untuk sesuaikan dengan tema pada hari tu.
Temanya Pertanian.
budak siap bawa buahan buahan untuk pembentangan kumpulan.

sekarang ni bersedia untuk observe BM yang terakhir :)
harap semuanya berjalan lancar 

baucar buku RM 200

alhamdulillah
rezeki semua guru pelatih IPG
dapat juga baucar buku RM 200.


semalam lari laju laju ke CS.
bersama Jaiman, NIsrin dan FAtin.
tak saba nak tgk apa hasilnya.
hikhik :)

baucar tu saya gunakan dengan sebaiknya.
beli barang untuk diri sendiri.
dapat 1 barang je untuk RM 200 tu.


akhirnya round round Popular,
berkenan dengan besta.
harganya
 RM 199
Ada Warranty 1 year :)


bukan apa senang nak search perkataan yang kita tak tahu.
tak payah susahsusah nak belek belek kamus yang  tebalnya 20 inci tu.

memang dari dulu dah mengidam nak beli.
akhirnya.
dapat juga beli untuk diri sendiri  :)
Alhamdulillah~

ini saya semalam. :) 
muka heppy dapat beli Besta 


jenama : MD221

kek batik

asal masa rehat je mesty dapat kek batik.




itulah rezeki dan kelebihan menjadi seorang guru.
anak murid sentiasa ingat gurunya.

semalam tengah duduk mengecat mural, 
anak murid namanya Dibah datang.
Cikgu, nah !
sambil bagi kek batik.

Cikgu : tangan cikgu kotor. Suapkanlah boleh? :)
Dibah : boleh.. sambil suapkan cicernya :)

comel sangat.
comel kan  :)

macam macam dorang bagi.
keychain, pembaris, buku..

lagi 3 minggu saya bakal meninggalkan sekolah yang banyak kenangan ni.
semua observe sudah habis.
tinggal lagi observe bersama *guru dan lecturer

harap harap dapat buat yang terbaik.
ttibe sakit tekak dan dah selesema.

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...