Thursday, October 28, 2010

Malam Warna Warni Kolej Kediaman A


Semalam baru pegi dinner.
Malam ini pun dinner juge.
Alhamdulillah.
Murah rezeki minggu ini.
Dapat juge malam ni makan satay.otakotak.nasi goreng.bihun goreng.dan hotdog.
Eh. mulut tu tutup sket.
bergajah gajah pun boleh melompat masuk.

Dari jam 600 ptg sampai 7.30 mlm
berkawankan asap dan arang.
di balkony bilik rehat.
membakar otakotak dan hotdog yang sangat menyelerakan.
Nasib takde sakit perut.
Hehhe.
takut tak masak je tadi.
Kirenye sume makanan habis lah !
Terima kasih kepada tukang kipas. tukang tiup arang. dan tukang menterbalikkan hotdog
serta tak lupe kepada tukang perhaty.
Sekurangnye anda datang bertugas.
Sape yang takde.
Tahun depan duduk luar.
Hehhe !
suke haty kau je kan nak halau.
tau lah JPP.
jawatan Paling Popular.

Terima kasih lah kepada En Mat Jasa b Hj Siraj
AJK blok sekalian.
dan penghuni kolej kediaman A yang ringan tulang.

Baiklah.
Bila habis baca doa.
terus serbu meja yang bagai syurga makanan itu.
Amik itu.
amik ini.
habis satu pinggan.
tambah lagi 3 4.

bila perut sudah kenyang.
dan haty pun menjadi senang.
kami pun golekgolek dalam haty.
Nak golek kat bilik rehat tak boleh.
walaupun namanye pun bilik rehat.
Sebab warden masih ada.
Jadi.
Dalam hearty pun jadi.

Berbalik kepada tadi.
Bila perut ku sudah kenyang dan tidak mengeluarkan bunyi lagi.
terus melompat kembali untuk mengambil belon.
Sudah berebut makanan.
Kini masa untuk berebut belon.
Dengan kakak pun kamu masih mahu berebut.
Isk. Isk.

Sebelum makan saye senyap je.
Bile dah makan.
tak boleh duduk setempat.
berlari ke hulu sampai ke hilir.


Tengoklah sendiri apa yang terjadi.

camerawomen yang sangat cantik. Pangey dia "Ya." bukan ''ye'' lah. Ya je.
Tengs Ya !

Dengan budak yang mahu meninggalkan ku tahun depan. "Zaty"
Dia mahu naik flite ke oversea.


Budak ini pun same. "Mira"
dia ney ada anak angkat yang tiyut !
haryhary dtg tgk anak angkatnye tu di bilikku.

Barisan gadis menawan yang mendapat award gadis paling cantik.
boleh muntah berwarna pink sekarang.


Muke kecewa kerana belon sudah diambil orang.


Muke bulat seperti belon.

Makan. makan. dan makan.


*anak angkat di sini adalah hamster.
Anda jangan fikir yang lain.
Harap maklum
Peace !

finiey

Gaya Tudung Vogue - versi finiey

Hye. Assalamualaikum wbt..Hye. Hye
Ini adalah contest pertama yang penah masuk.



Contest ini dianjurkan oleh seorang vanita vouge juge iaitu Chenta Hati Mid.
Susah juga nak pick gamba
sebab. kebanyakan pikcer yang vouge kebanyakan sudah dimakan anai anai :p
Boleh pule cam tu kan. Hehhe !
Paipai.
saye nak masuk lif *berlari dengan lajulaju terus masuk dalam lif.
lalu tutup pintunye.

Inilah pikcer yang paling dekat untuk dicapai, diuplod dan dicontest kan.

Gaya tudung sayee.
Lompatlompat kejapl.
"Gaya tudung Love Panda."
(sila wiwit dari jauh jauh)


"Gaya tudung warna warni Panda !"

Yang terakhir, "Gaya tudung Biru yang Menenangkan hearty"

Kalau nak masuk kenelah buat ini dahulu.

So saye nak terangkan syarat2 nye..

  • Mestila folower beliau. yg blom jd folower rety rety lah nak follow. Nnty penat pilih pikcer tp tuan punye contest taknak tgk kamu punye pikcer pule.
  • ) Wat entry bertajuk “GAYA TUDUNG VOGUE – versi _____ (letak name anda) –contoh :: Gaya Tudung Vogue – versi Khumaera
  • 3) Letak banner spt diatas dalam entry itu dan link twos ke entry beliau ye.
  • 4) Letak pic anda memakai tudung; gaya yang korang rase paling vogue penah korang pakai.
  • 5) Pastu namakan gaya tudung itu sesuke ati anda; yg paling gempak pd anda. Contoh :: The Marvelous VavaVoom Pinky Scarf
  • 6) Second last, tag at least 2 kwn anda

Oleh yang demikian. saye mengetag bukan 2 tapi tiga orang yang vouge jugee :

Yang terakhir sekali.
marilah kita kita beramai menyanyikan lagu InsyaAllah.
dengan harapan.
insyaAllah saye akan menang.
Hehhe !
Bolehkah cam tu.

Sedia !.
Nyanyii..

Lirik lagu insyaAllah- Maher Zain
Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can`t see which way to go
Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can`t repent
And that its way too late
Your`re so confused,wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame


Don`t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way
Insya Allah3x
Insya Allah you`ll find your way

Turn to Allah
He`s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don`t let me go astray
You`re the only one that showed me the way,
Showed me the way 2x
Insya Allah3x
Insya Allah we`ll find the way

Wednesday, October 27, 2010

Malam PraGraduan dan Majlis Izin Ilmu.


Mulemule.
tepok sepuluh kali.
Pokpokpokpokpokpok.
ok.
lepas tu tepuk sampai saye kate berenti.
*dua puluh jam kemudian*
apabila semua orang sudah pengsan dan bangun balik. pengsan lagi sampai seploh kali.
Isk penat tepuk kan.
baru penat tepuk.
belum penat uruskan majlis ini.
pertama tama sekali.
sile tepuk untuk Tn Hj Sasman bin Yasir.
Sebab ayahanda dah berusaha buat yang terbaik untuk majlis ini.
Untuk pengetahuan uols semua.
ini adalah percubaan pertama bagi kampus ini.
Jadi.
segala apa yang salah dan silap harap dimaafi.
Seterusnya.
untuk pensyarah, YPD, JPP yang terlibat dan PISMP semester 8 dan KPLI sekalian.

InsyaAllah.
Teks izin ilmu akan ditaip.
Tak sempat nak ambil teks izin ilmu tadi.
takut bas tinggal.
Nanty tak pasal pasal kene balik jalan kaki.
baju da cantik.
Lif mane. lif ? nak masuk tekan tingkat paling atas ney.
tapi jalan kaki sambil pegang kasut hig heels.
Hahha !
taklah.
pakau flat shoes aje.
Tak tahu kenapa kalau pakai highels rasa nak tercabut kaki ini.
Jadi untuk keselesaan bersama
dan untuk mata orang lain yang melihat.
Maka.
saye mengambil keputusan pakai flat shoes saje yee.
Bertempat di JB Katering Johor Bahru.

Masih lagi mengintai makanan yang menari nari di dalam bekas.

dengan rose yang tengah bagi peace tuh (^^)v.

Baiklah.
lepas ini kena sebab dah makan
daging kambing, kuihmuih, ayam, nasi arab, udang, dan bermacam lagi yang tak diketahui asal usulnya.

jumpe lagi wahai readers ku tersayang !

Edisi belajar.

Yipi !
Jadual exam ku sudah dapat.
Nah.
Tengok lah.

2 Nov : 8.30 - 11 pagi : Edu.Teknologi dalam Pendidikan - En Ishak
9 Nov : 8.30 - 11 pagi : Elektrik dan elektronik - En Razif
10 Nov : 2.30 - 5 ptg : Penilaian dan Pentaksiran - En Arif
11 Nov : 2.30 - 5 ptg : Pendidikan Jasmani - En Norhizan
15 Nov : 8.30 - 11 pagi : Elektif II (BM) -En Jefri

Ada sebuah hari tu. Da ujian UAK Seni dalam Pendidikan.
Walaupun UAK je.
tapi still takut.
Sebab kene bawak pen dan pensel jgk.
Kalau bawak laptop iye baru tak takut.
Hehhe !
Kat sini nak buat perkongsian ilmu. tentang subjek SDP.

Penghubungkaitan

Apakah penghubungkaitan ?
Satu cara untuk menyelesaikan masalah yang menggunakan prinsip perpaduan .

Kelebihan :

Suasana PNP menjadi lebih dinamik.
Pengetahuan, kemahiran dan aktiviti diserap dalam satu matapelajaran.
Semangat saling bergantung
Kemahiran sosial
Perkara penting dapat digabungkan dengan mudah
Penilaian dari semasa ke semasa (berterusan)


Konsep asas muzik :

cara nak ingat senang je..
sebut thimbew.
Sebut lagi.
dan lagi.
lagi...
lagu sikit..
Okeh.
sudahlah. tahu anda sudah penat.
Jangan lah sampai buatbuat pengsan.

  1. Tekstur (jalinan tikar mengkuang)
  2. Harmoni (susunan menegak)
  3. Irama (rentak.Detik)
  4. Melodi (naik turun)
  5. Bentuk (struktur)
  6. Ekspresi (dinamik.mod)
  7. Warna ton (kualiti bunyi)
Baiklah.
Cikgu mahu baca lain pula.
Eh tetibe bertukar watak pula.
Tape.
Sekali sekala takpe.
kan.kan.kan.

Perasan tak ada icon yang tiyut ?
Baru je belajar.
Lepas ney tito pun mimpi nak buat icon ape pule.
Hehhe !

Okeh. petang ney ada perjumpaan Puteri Islam pula.
tata ~



Monday, October 25, 2010

Sila baca buku.


Nama pun entry sila baca buku.
mestylah saye mahu ucapkan...


kepada warga siswa guru IPG Kampus Temenggong Ibrahim Johor Bahru.
Terutama rakan kelasku. Rbt 1. Sila wiwit sekali ..Weet !
Jangan lupe baca buku anda.
Kertas pun takpe.
dan berdoalah bersungguh-sungguh kepada Allah
dengan pengharapan sepenuh-penuhnya.
There is no victory without a battle. There is no success without a trial.


Tip untuk anda !
  • Jangan lupa selawat banyakbanyak kalau terlupa perkara yang diulangkaji
  • Jangan lupe rehat.
  • Jangan tido sepanjang hari sudahlah. Itu bukan berehat namanye.
  • Pastikan slip peperiksaan kat matrik dan perkakas tulis anda lengkap.
  • Bila nak masuk bilik peperiksaan, bacalah Al Fatihah sekali.janganlah baca "AL Fatihah" bacalah sampai walad dhollin. Isk kamu ney.dan baca doa ini.



Jadi.
bila dah baca buku.
sampai gulingguling.
jatuh katil.
guling lagi dan baca balik.
barulah pergi dewan ezam
dengan senang haty.
Kan.kan.kan
Macam ini..

Ingatan dari saya :
"Kejayaan bukan satu destinasi tapi ia adalah satu perjalanan,
semakin jauh anda berjalan, semakin bagus anda akan jadi,
ianya tiada berpenghujung."

Sunday, October 24, 2010

Parti Pelupusan Duit Rbt 1

Aih.
duit pun ada tarikh luput ke ?
Ha ! cube tgk kat muke belakang duit anda.
Ada tak ?
Carik sampai jumpe lah ! weha.
Camney lah kalau tak taw nak wat ape dengan duit.
Kami tak buang.
Kami guna.
Isk. Bagus betul kan kami ni.
Jom ramairamai masuk lif tekan manemane tingkat korang sukee !
Tet ! Tet !
Oh. jangan rosak sudah lah ye.
Tadi bermulalah parti kami.
Bermula jam 8 malam sampai pukul 1030 malam.
Aktivitinye.
makan.makan.makan.makan.makan.
sambil karoke.
sambil makan cikedis.
sambil minum air laici manis.
sambil makan salad.
sambil lewa.
Tetamu jemputannye :
Tn Hj Abu Bakar bin Sahari
timbalan pengarah ye.
Class gitu.
yang kebetulan lalu kat sane.
Jadi beliau sempatlah merasa ayam kami.
sambil memuji kelazatan ayam yang tak terhingaa..
Nyum.nyum.nyum.
Lazat kan !
Tengs semua !
Menyelerakan tak ? Ayam Barbeku dan Salad. Tu tak termasuk hotdoq.


Bersama topi koboi pinjam. Tengs to saiful firdaus.


Akhir kalam.
Semoga hubungan kita terus mesra.
Mesraa.. *sambil tangan ke depan.gerak jari sekali tau.
Eh. macam tak jumpe dah kan.
Taktaktak.
Maksud saye semoga kita masih lagi rapat.
Jangan gadoh gadoh.
Jangan masam muke.
Jangan putuskan hubungan silaturahim.
Kalau jumpe, senyum sampai idung.
*sambil lambailambai.
jangan sampai main tariktarik baju dah la ye.
dan sayang sesama ahli kelas.
Wee. Suke ! SUke !
Maafkan jika ada tersalah pilih kata.
Terima jelah yee.
Bahasa yang kasar macam jalan tar tuh.
dan perbuatan gedik yang disengajakan. Haha ! Perluke sebut kat sini.





Saye sayang anda !
Fini.aida.naz.lah.mama cheng.as.nis.atin.lyn.
palun.epul.andrew.fiq.lah.hairy.harun.ell.fahmi.bily.hairol.wan

Thursday, October 14, 2010

Seminar Kesedaran Menangani Kegiatan Pengemis dan Kutu Rayau.

4 wakil IPG Kampus Temenggong Ibrahim sudah berada di Malaysia Production Centre. BBU johor Bahru
Tadi : pukul 130 petang.
sampai pukul 530 petang.

4 orang yang sangat bertuah ini.
termasuk saye lah.
Nak pegi seminar.

Banyak juga kupasan yang menarik.

Saye paling suke qoute ney :
Pengemis suatu penyakit sosial.

Ini adalah apa yang saye dapat selepas dengar seminar :

Nak tahu tak.
Kebanyakan rakyat Malaysia terlalu pemurah sehingga bilangan pengemis semakin meningkat ! Oh. Baru tahu hari ini.

Bukan sahaja meningkat.
Ada golongan pengemis boleh mencapai 4 angka hasil dari gemisan dalam satu bulan
Sape taknak wey.
Kalau cam tu mesty sume orang nak jadi pengemis kan.
Duduk buatbuat sakit. boleh dpaat duit.
Jangan.
Allah tak sayang kalau kita buat macam tu.

kita selalu memikirkan golongan Fakir Miskin sebagai keutamaan.
sepatutnya kita memikirkan diri dahulu.
Jika kita bersedekah, tapi sewa rumah pun tak bayar.
macammana.
da lari konsep kan
Sedekah ney, sunat.
Buat dapat pahala.
Tak buat tak dapat dosa.

Cuba kita fikir,
jika kita letak fakir miskin sebagai keutamaan,
Mana kita letak isteri, jiran, dan orang luar ?
Sepatutnya, kita bersedekah dahulu kepada isteri, saudara, jiran. dalam lain2...
Ini, kita sedekah kepada orang luar yang memangnya luar.
Kan ? kan ? kan ?

Lagi satu ye.
penah tak kadangkadang tengah makan sedap.
tengah makan peha ayam kononnye..
Kononnye lah..
Anda pikirlah makanan lain pule. Hee !
Dengan tetibe datang pengemis minta sedekah.
kita golongan perempuan mesti bagi je kan duit.
sebab taknak dia datang lagi ganggu.
Ataupun kawan kita cakap.
"ko bagi je seringgit. Nanti dia pegi lah."
Itu bukan sedekah ye kawankawan.
Sebab niat kita dah lain.
Niatnye supaya taknak dia ganggu kita dan nak dia cepat pergi kan.
Sedekah adalah lebihan harta kita untuk diberikan kepada orang lain.
Saye tak ikut teks ye.
Hanya jari ney je.
Laju btul taip.

Allah sangat suka orang yang sembunyikan kemiskinan.
Hukum meminta seperti pengemis ini adalah berdosa.
Kerana apa ?
Kerana kita dikurniakan nikmat anggota badan.
Mengapa kita tidak menggunakan nikmat tersebut untuk bekerja ?
Mengapa perlu bergantung kepada orang lain.
Lu pikir lah sendiri *Nabil punye.

Konsep sedekah adalah, bermula dengan kita.(yang memberi)
Tapi, apa yang berlaku sekarang,
Mereka (pengemis) yang bermula dahulu. *meminta sedekah.



Sebelum pergi. Tangkap pikcer kat Jabatan HEP.

Shh.. seminar dah mule.

Pasangan saye ke seminar.
Namanya Jaimah. Dia sangat tiyut taw.

Eh. apa kena mengena padang pule.

Balik pukul 530, lajulaju pegi bilik.
terus ekot kawan pegi sokong pelajar semester 4 lawan bola.

Akhernya ! *bunyi nerver gendang.
Menang !
lompatlompat sikit je. *toinktoink.
Malulah sebab ramai orang.

Tak sia2 lari lajulaju kan.



link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...