Tuesday, July 20, 2010

Aktiviti : Program Pewaris Muda 2010

PROGRAM PEWARIS MUDA NEGARA 2010

Assalamualaikum...
dari 16 - 18 Julai yang lalu, saye telah menjalani Khemah Kerja Kelab Setia peringkat johor Bahru yang bertempat di Felda Nitar 2 Mersing...

Banyak pengalaman yang saya dah alami sepanjang program ini.
Terus terang saya katakan saya tak penah ikuti program keluarga angkat.
Sebenarnya, nilah pengalaman pertama yang sgt berharga. Bergaul dengan penduduk felda yang sungguh prihatin dan sangat baik hati.
Diberikan adik angkat yang sunggu tiyut, banyak masa kiteorang habiskan.
sempat juga kiteorang bersiar2 kat kawasan felda ni dengan motor pada petang sabtu.
Yehaa!
Saya dan adik angkat (Fatin) tinggal di rumah keluarga angkat.
Layanan yg diberikan sangat baik. Nilah bilik kami ! tempt tidur kami sepanjang program neyh.
tweet x? cantikkan? cam bilik pengantin... Hee! *memang pun sebenarnya



Walaubagaimanapun, banyak aktiviti dihabiskan di dewan. So, kejap rasanya ada kt rumah keluarga angkat.

"Emak, Abah , kami g dulu" .
"Abah, dah lambat!"  sbb berbual dengan family smpai xingt dunia. h0h0..
tulah jeritan2 biasa yang biasa didengar kat umah tu.. ((:
Dengan panggilan Emak dan Abah, kami terasa terlalu rapat.

3 hari terasa terlalu singkat untuk bersama mereka.
Pagi Ahad, kami terpaksa diserahkan kembali kepada pihak sekolah dan IPG daripada keluarga angkat.
Hari terakhir tu, sume menangsis terpaksa berpisah dengan family angkat dan Felda Nitar 2 ini

b4 pegi dewan, adek angkat sempat nk manje2 ngn sisnye dengan suruh pakaikan selendang dgn kelam kabut walaupn da lambt.. tp hasilnye cantik! (:
Dye tgk cantik kot sisnye pakai shawl. Hehe! perasan jap! xpelah...sekali sekala kan...
Masuk bas, macam2 bau ada... Yelah, macam2 buah ada.. da b0leh bukak kilang da..Hihi!
camtu lah sygnya family kat anak angkat masing2...

Setiap yang bertemu ini pasti berpisah..
Itulah suratan kita..
InsyAllah, kalau panjang umur, kita berjumpa lagi..
Semoga kalian dimurahkan rezeki dan hidup sejahtera.
Mish u all !!
Ada jodoh kita jumpa lagi ok? InsyaAllah ((:


ahli kumpulan.

Para peserta.

Seribu satu kenangan

''Jangan tangisi perpisahan, tetapi tangisilah pertemuan
kerana perpisahan bermula dengan pertemuan"

link bersangkutan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...